Zvýšit hlas na klienta? Naprosto neprofesionální a vizitka firmy

Jana Černá

Foto: Pixabay
Facebook
Twitter
WhatsApp
Picture of Alena Hájková
Alena Hájková

Redaktorka

Zákazník by měl mít pocit, že za svoje peníze dostává adekvátní služby. Dát klientovi pocit, že je důležitý stejně jako jeho přání je nedílnou součástí profesionálního jednání. Někteří zahraniční pracovníci toto nezvládají.

Firmy se předhání, aby nabídly své služby. Vytvoří si reprezentativní weby, kterými nalákají klienta. Důležité ale je se přesvědčit, zda za touto nabídkou je také příjemné  a profesionální vystupování a komunikace se zákazníkem. „Nebyla jsem si přesně jista, jaký typ vizitek bych si představovala. Nechala jsem tedy prvotní návrh na grafičce. Bohužel jsme se paní, která pocházela z Arménie nedokázala na detailech přesně domluvit, a to ani písemně,“ postěžovala si zákazníce Alena. „Byla z toho velmi nervózní, několikrát na mě v telefonu zvýšila hlas a přesvědčovala mě, že z jejich strany je vše v pořádku. Chyby, které jsme ji zaslali písemně neviděla.“ Nakonec paní Alena další spolupráci odmítla, a to i přes to, že nabídka byla cenově výhodná. „Není možné, aby někdo zvyšoval hlas, takovému člověku nemůžu dát vydělat, přesto, že byl na doporučení.“

Toto je jen jeden z příkladů, kde může být na vině například jazyková bariéra. Podobný problém nastává například i v jiných profesích, například úklid, pomocné dělnické práce, kde je potřeba se precizně domluvit na detailech. Jak se říká, jiný kraj, jiný mrav. Ani toto přísloví ale neopravňuje k nevhodnému jednání s klientem.  Vše je otázka nabídky a poptávky, a to, co působí na první dojem levně se může ve výsledku velmi prodražit.

A jak tuto situaci rešit? „Pokud je to možné, nenechat se emočně vytočit, klidným holasem ukončit rozhovor, spolupráci. Před tím je ale velmi důležité asertivně sdělit, že takové jednání je nejen neprofesionální, ale i urážlivé. Pokud se dotčený začně opět hádat, doporučuji zdvořile okamžitě ukončit hovor, písemnou komunikaci,“ doporučuje Alka Hájková, poradkyně v oblasti profesního a osobnostního růstu.

0