Jak se tvoří image, aby nám pomohla v profesním růstu?

Autor: Jan Čížek

Jakub Hájek, Nikol Lazarová | Foto: Adrian Šetlík
Facebook
Twitter
WhatsApp
Picture of Alena Hájková
Alena Hájková

Redaktorka

Image je součást našeho úspěchu. Obraz, vnější představa o nás, ale i celkový dojem, jakým působíme na druhé. To je naše image. Na ní záleží, zda budeme úspěšní při hledání zaměstnání, ale i v práci samotné. A to především, pokud si budujeme svoji vlastní firmu, značku. Vytvořte si svůj vlastní příběh.

Společenské vystupování, znalost světového jazyka je základním předpokladem pro umění pohybovat se ve společnosti. „Je ale také důležité hledat neustále nové trendy, umět opustit staré vzorce i přizpůsobit se novým situacím,“ říká Alena Hájková, poradkyně pro osobní růst. „Velmi se cení originalita osobnosti, umění zaujmout. Přesně pojmenovat, co člověka, jeho firmu, produkt odlišuje od ostatních. Každý z nás jsme jedinečný, právě toto je potřeba podchytit a dál na tom individuálně pracovat,“ dodává Hájková z agentury ALKA.

Jakub Hájek, Štěpánka Fingerhútová | Foto: Adrian Šetlík

Být vhodně oblečen, upraven, ale i mít příjemný hlas, to vše je její součástí. „Je potřeba si dávat pozor také na naš neverbální komunikaci, protože ta o nás vypoví nejvíce. Verbální komunikace zase mluví za nás ve chvíli, kdy jednáme diplomaticky, strategicky i s taktem. Důležitou roli pro úspěšnou image hraje naše identita a přirozenost. Není nic horšího, než afektovaný postoj, předstíraný zájem, znalosti, které působí nepříjemně i nedůvěryhodně,“ vysvětluje poradkyně.

Dát na první dojem je důležité stejně jako jej po sobě zanechat. Každá profese vyřaduje specifický, jedinečný osobní příběh a přístup. Někdy zjistíme během pracovního pohovoru společně s personalistou, že se hodíme na úplně jinou pozici, než jsme se hlásili. Díky této zkušenosti už víme, v čem bychom mohli být dobří, úspěšní. „Důležité je, aby nás práce, kterou vykonáváme bavila a byla v souladu s naší osobností,“ uzavírá Alena Hájková.

Důležité tedy je, nebát se oslovit odborníky, rozebrat s nimi naše profesní cíle a představy tak, abychom dokázali vyzdvihnout to, v čem vynikáme a našli pro nás správnou profesi.

 

Zdroj: Agentura ALKA

0