Redaktorka
Před objektivy fotoaparátů byl Karel Gott jako doma po celou profesní dráhu. Dřívější jiná technologie vyžadovala více času na promyšlené snímky, jejich pořízení, a tak se pečlivě zvažovalo, co a jak vyfotit. Dnes si můžete vybrat z mnoha snímků vytvořených během chvilky ten nejlepší. Fotografů, kteří zvěčnilizpěváka byla spousta. Žádný z nich ale nebyl dvorní., jak skromě říká jeden z nejznámnějších fotografů.Jak se Miloši Schmiedbergerovi spolupracovalo se zpěvákem zavzpomínal v knize KAREL – Příběhy z Trezoru.
„Vzpomínám si, že jsem stála frontu na Karlovy LP. Když jsem si ho koupila, měla jsem v ruce krásný obal s fotografií. Tyto vinylové desky měly něco do sebe,“ vzpomíná autorka knihy Alka Hájková. „Zpěvák se cítil jako doma nejen na pódiu, v nahrávacím studiu nebo u malířského stojanu, ale také před objektivy fotoaparátů. Velmi dbal na to, aby každá jeho fotografie byla dokonalá a ladila s produktem, pro který je určena. Nejen výrazem a postojem, ale samozřejmě i oblečením. Věděl, že obal prodává a dodává potřebnou image. Samotné fotografování se posunulo společně s technologiemi. Kolik existuje soukromých i profesionálních fotek, dnes už nikdo nespočítá. Pro každého, kdo se se zpěvákem vyfotil nebo získal jeho plakát či podepsanou fotografii, byl tento okamžik zážitek, ale i trofej. Některé fotografie s Karlem Gottem jsou přímo uměleckými díly,“ píše dál ve své knize o Mistrovi.
„Karel Gott se nechal fotit od profesionálů, fotky s nimi pečlivě vybíral. Vzpomínám si, když jsem byla ještě dítě, jezdil k nám do ulice, kde bydle fotograf Otto Dlabola. To byl pro mě vždycky svátek,“ vzpomíná Alka Hájková.
„Byl jsem jeden z mnoha. Od začátku jeho kariéry jsem sbíral takzvané střípky z jeho života a měl šanci díky Pepíkovi Lauferovi, který mě do této partičky uvedl, chodit do šaten a být tak Karlovi velice blízko. U těchto slavných lidí každopádně hraje velkou roli důvěra anebo doporučení, kdo je kdo, a na to Karel dbal.
Dostal jsem takové to výsostné právo být v Karlově šatně, ze které bodyguardi kohokoliv jiného vyhodili. Já do ní směl kolikrát i v situacích, kdy tam po některém velkém vyčerpávajícím koncertu seděl Karel úplně sám. Měl jsem jeho naprostou, plnou důvěru. Společně jsme se domlouvali také na oblečení, podle toho, k jakému účelu byla fotka použita. Vždycky jsme dostali od producentů zadání, že to bude fotografie na určité téma, třeba Loď snů. Říkal jsem: „Prosím tě, Karle, jenom si vyber doma nějaké věci, aby to trochu ladilo s názvem desky, abys tam nebyl ve smokingu.“ A když to mělo být v nějakém trošku uvolněnějším stylu jako showbyznys, vznikly super fotky, kdy Karel měl červenou koženou bundu, černé džíny a takovou zajímavou košili. Byl takový hodně free. Řekl bych postava à la Elvis Presley. Vše měl výborně nastudované a nechyběl ani obrovský cit. Nikdy by se nešel fotografovat v něčem, v čem by se necítil dobře.
Také byl vždycky přirozený. Vždycky. Já se zásadně nepletu kolegům do jejich řemesla nebo je nekritizuju, ale některé fotografie, obzvlášť v poslední době (fousy, bradka), jsem nějak nemusel, a hlavně bulvár tomu dával korunu. Čím hůře, tím lépe. Myslím, že odchodem Ládi Štaidla se mnoho změnilo, a tak trochu se vytratila elegance,“ pokračuje ve vzpomínkách na Mistra fotograf. Co vše spolu zažili, jaký byl Karel jako ‚model‘ se dozvíte v knize KAREL – Příběhy z Trezoru.
Copyright 2012-2024. VIPosobnosti.cz.
Autorská práva: Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či další zpřístupňování článků, podcastů, videí a fotografií bez písemného souhlasu vydavatele, vč. sociálních sítí je zakázáno.