Kariéra a etiketa

Inspirace k úspěšné komunikaci, image, ale také o psaných a nepsaných pravidel společenského vystupování

Je potřeba, aby se uchazeč o práci svěřil se svou nemocí? Budete překvapeni

Často uchazeči o práci přemýšlí nad tím, jestli je vhodné budoucímu zaměstnavateli oznámit, že trpí epilepsií, alergií nebo jiným chronickým onemocněním. Někteří lidé trpí i psychickými poruchami, které nejsou na první pohled patrné. Těmto nemocem se nevyhneme ani v podnikání. V pracovněprávních vztazích platí jednoznačný zákaz přímé i nepřímé diskriminace, mimo jiné i z důvodu zdravotního stavu zaměstnance. Proto by zaměstnanec vlastně neměl mít důvod zatajit zaměstnavateli informaci o svém zdravotním stavu. Takové jednání ze strany zaměstnance by se dokonce mohlo vykládat jako jednání v rozporu s dobrými mravy.

5 signálů, kdy je pro vás ten pravý čas na změnu práce

Změna práce není v životě zrovna malým krokem, rozhodně to ale není ani velký problém, kterého je třeba se obávat. V životě jsou situace, kdy je lepší práci změnit, než se na jednom místě dlouho trápit. A jak poznáte, že právě teď nastal čas odejít?

Během rozhovoru nešermujte rukama a neplýtvejte slovy

Jakékoli jednání, rozhovor nebo pozdrav je nám nepříjemný, pokud se nedodrží správná vzdálenost, přiměřená gestikulace nebo tón hlasu. Důležitá je i mimika, jak jsou k sobě lidé natočeni, jaký zaujímají postoj. Toto vše vypovídá o vzájemném vztahu lidí. V pracovních vztazích, zejména mezi nadřízeným a podřízeným se očekává jiný způsob verbální i neverbální komunikace než mezi kolegy. Naše gestikulace by měla být v souladu s naší řečí. Jen tak dosáhneme věrohodnosti a dobrých výsledků.

Nezájem o práci? Ne, sociální fobie

Být šéfem kolektivu, ve kterém má každý ze zaměstnanců jiné sociální nebo zdravotní problémy, není jednoduché. Některé nemoci nemusejí být ani patrné. Může se zdát, že člověk nemá zájem o své okolí ani o práci. Nebo trpí třeba sociální fobií. Mezi jeden z vážných problémů, jak se zařadit mezi lidi, prosadit se nebo zařídit to, co je pro zdravého člověka běžnou rutinou, patří tzv. sociální fobie. Nezáleží na inteligenci, vzdělání, ekonomickém zázemí nebo druhu zaměstnání. Dokonce i šéf firmy může mít strach ze schůzí s podřízenými, lékař z jednání na úřadech apod.

Jak se perfektně připravit na pracovní schůzku a vyhrát?

I malá obchodní schůzka by měla proběhnout na profesionální úrovni. Proto bychom neměli zanedbat společenská pravidla, verbální i neverbální komunikaci. Je důležité mít také na paměti, že pokud jednáme se svými zahraničními partnery, reprezentujeme především svoji firmu.

10 jednoduchých způsobů jak být oblíbený

Když nemáte sympatie druhých, vyhýbáte se jim a vázne komunikace. Být oblíbeným, uznávaným je příjemné. Je to i dar. Nikdo nemá rád lidi, kteří si také neustále neustále stěžují.  Co můžeme udělat proto, abychom byli oblíbení?