Kariéra a etiketa

Inspirace k úspěšné komunikaci, image, ale také o psaných a nepsaných pravidel společenského vystupování

Románek s kolegou. Někdy může mít na práci dokonce pozitivní vliv

Navazování kamarádských nebo milostných vztahů se člověk neubrání ani v zaměstnání. Naopak právě tady trávíte nejvíce času a máte možnost vídat a pozorovat svůj idol častěji. Ale vymezit si hranice vztahu v práci je důležité.Pár obyčejných frází se může změnit v horlivé dialogy, končící zamilovanými pohledy a pusou na místech, kde si myslíte, že vás nikdo nevidí. V profesním životě není příliš vhodné směšovat osobní a pracovní vztahy. Ne vždy mohou skončit dobře.

Recepční i asistentka jsou vždy první vizitkou firmy

Pokud přicházíme do firmy nebo hotelu, nepůsobí na nás jen prostředí, ale především osobnost recepční nebo recepčního a asistentky, ale také vzhled a profesní dovednosti. Které utváří první dojem i příjemné pracovní prostředí?

Být taktní není vždy jednoduché. Kde jsou hranice?

V podnikání je velmi důležitá nejen strategie vyjednávání, ale i formulace nepříjemných faktů. Často se dokážeme vzájemně hlavně ve vypjatých chvílích rozčilit a máme chuť občas říci upřímně něco od plic. Otázkou je, kde jsou hranice taktnosti.

Jak se správně prezentovat při osobním pohovoru? Pozor na boty a žvýkačku

Dostavit se k přijímacímu pohovoru pro nás znamená, že přemýšlíme nejen, jak se budeme prezentovat, ale i jak se oblékneme. Zvolit vhodné oblečení, vhodné doplňky, nalíčení či parfém je velmi důležité a svědčí to nejen o tom, jak si vážíme sami sebe, ale i ostatních. Jinak se oblékáme v létě, jinak v zimě. Také záleží na jakou pozici se hlásíme. Většinou bychom měli volit takový styl oblečení, jaký se čeká od našeho budoucího povolání. Zajímá vás víc? Podívejte se na kouzlouspechu.cz . Pokud si nejsme úplně jisti, kluci v tmavých kalhotách, čisté košili s kravatou a sakem a dívky v kostýmku nic nemůžou zkazit.

Buďte pány svého času. Uniknete časové pasti

Dobře naplánovat den sobě a svým podřízeným je nutností proto, aby práce byla efektivní a ostatní se mohli dobře orientovat v zadaných úkolech. Manažeři se s tímto problémem často potýkají i přesto, že mají své úkoly napsané v diáři nebo v mobilu. Manažeři často dělají více porad, než je potřeba, právě proto, že průběžně mění již zadané úkoly.

Rádi byste nabídli tykání? Někdy tím můžete vzbudit rozpaky

Rádi byste si začali s vaším kolegou v zaměstnání tykat? Mějte na paměti, že tykání je projevem důvěry, spřátelení. Proto si pečlivě rozmyslete, jestli nastala opravdu vhodná chvíle a zda je to ten pravý člověk na tykání. Když vám po čase začne být z jakéhokoli důvodu nepříjemný, těžko se dá vše vrátit zpět.