Kariéra a etiketa

Inspirace k úspěšné komunikaci, image, ale také o psaných a nepsaných pravidel společenského vystupování
Foto: Adrian Šetlík

Být taktní není vždy jednoduché. Kde jsou hranice?

V podnikání je velmi důležitá nejen strategie vyjednávání, ale i formulace nepříjemných faktů. Často se dokážeme vzájemně hlavně ve vypjatých chvílích rozčilit a máme chuť občas říci upřímně něco od plic. Otázkou je, kde jsou hranice taktnosti.

Jak se správně prezentovat při osobním pohovoru? Pozor na boty a žvýkačku

Dostavit se k přijímacímu pohovoru pro nás znamená, že přemýšlíme nejen, jak se budeme prezentovat, ale i jak se oblékneme. Zvolit vhodné oblečení, vhodné doplňky, nalíčení či parfém je velmi důležité a svědčí to nejen o tom, jak si vážíme sami sebe, ale i ostatních. Jinak se oblékáme v létě, jinak v zimě. Také záleží na jakou pozici se hlásíme. Většinou bychom měli volit takový styl oblečení, jaký se čeká od našeho budoucího povolání. Zajímá vás víc? Podívejte se na kouzlouspechu.cz . Pokud si nejsme úplně jisti, kluci v tmavých kalhotách, čisté košili s kravatou a sakem a dívky v kostýmku nic nemůžou zkazit.

Buďte pány svého času. Uniknete časové pasti

Dobře naplánovat den sobě a svým podřízeným je nutností proto, aby práce byla efektivní a ostatní se mohli dobře orientovat v zadaných úkolech. Manažeři se s tímto problémem často potýkají i přesto, že mají své úkoly napsané v diáři nebo v mobilu. Manažeři často dělají více porad, než je potřeba, právě proto, že průběžně mění již zadané úkoly.

Rádi byste nabídli tykání? Někdy tím můžete vzbudit rozpaky

Rádi byste si začali s vaším kolegou v zaměstnání tykat? Mějte na paměti, že tykání je projevem důvěry, spřátelení. Proto si pečlivě rozmyslete, jestli nastala opravdu vhodná chvíle a zda je to ten pravý člověk na tykání. Když vám po čase začne být z jakéhokoli důvodu nepříjemný, těžko se dá vše vrátit zpět.

Je potřeba, aby se uchazeč o práci svěřil se svou nemocí? Budete překvapeni

Často uchazeči o práci přemýšlí nad tím, jestli je vhodné budoucímu zaměstnavateli oznámit, že trpí epilepsií, alergií nebo jiným chronickým onemocněním. Někteří lidé trpí i psychickými poruchami, které nejsou na první pohled patrné. Těmto nemocem se nevyhneme ani v podnikání. V pracovněprávních vztazích platí jednoznačný zákaz přímé i nepřímé diskriminace, mimo jiné i z důvodu zdravotního stavu zaměstnance. Proto by zaměstnanec vlastně neměl mít důvod zatajit zaměstnavateli informaci o svém zdravotním stavu. Takové jednání ze strany zaměstnance by se dokonce mohlo vykládat jako jednání v rozporu s dobrými mravy.

5 signálů, kdy je pro vás ten pravý čas na změnu práce

Změna práce není v životě zrovna malým krokem, rozhodně to ale není ani velký problém, kterého je třeba se obávat. V životě jsou situace, kdy je lepší práci změnit, než se na jednom místě dlouho trápit. A jak poznáte, že právě teď nastal čas odejít?