Společnost

Podívejte se s námi, jak žijí, baví se či pracují slavní. Co se děje ve společnosti. Nahlédněte do historie zajímavých míst.

V Indii jsem si vzpomněla na Karla Gotta, říká Alka Hájková

Indie, země barev, kontrastů i chudoby. Právě tuto zemi navštívila spisovatelka a producentka Alka Hájková. Jaké to je projít se po parku plném květin, proč jsou zde odlišné ceny vstupného?  Ve své nově připravované knize o své návštěvě této země vzpomíná i na zpěváka Karla Gotta.

Diktátor? Nemám s tím problém, říká Tomáš Matonoha

V jedné zemi vládne diktátor který trpí syndromem vyhoření.  Co s ním,  ve chvíli, kdy už ho netěší jeho práce je téma pro tvůrce nové komedie o krizi diktátorského věku. V hlavních rolích se v divadle Broadway představí Veronika Žilková nebo Tomáš Matonoha.

Znáte pravděpodobnou podobu sv. Václava?

Na Pražském hradě probíhá výstava královských korunovačních klenotů, která je pro obrovský zájem prodloužena, takže zájemci ji mohou navštívit i v neděli, a to od 14.30 do 21.00 hodin. Dále pak v pondělí 23. ledna a v úterý 24. ledna v prodlouženém čase od 8.00 do 18.00 hodin. Výstava je zdarma. Ke zhlédnutí je ve svatovítské katedrále vystaveno nejen korunovační roucho, v Gočárově vitríně svatováclavský meč, královské jablko, ostatkový kříž, královské žezlo a svatováclavská koruna. Ale v kapli sv. Kříže také lebka svatého Václava.

Výstava korunovačních klenotů byla pro velký zájem prodloužena

Vystavení Českých korunovačních klenotů, o kterém rozhodl prezident republiky u příležitosti 30. výročí vzniku České republiky, se setkalo s mimořádným ohlasem u našich občanů. Po konzultaci s odbornými pracovníky památkové péče proto pan prezident rozhodl o mimořádném prodloužení vystavení Českých korunovačních klenotů v Katedrále sv. Víta, Václava a Vojtěcha na Pražském hradě.

Andělský zpěv za horentní sumy pro kastráty

Být nejlepším pěvcem znamenalo zaplatit si nejkvalitnějšího kastráta.  Právě v 17. až 19.  století byly provedeny zákroky ještě před pubertou a mutací u chlapců, kteří  si chtěli i v dospělém věku zachovat vysoký pěvecký hlas. Tím tak dosáhli pěveckého mistrovství, výrazných změn nejen v barvě tónů, ale také v hlasovém rozsahu. Zpívali především v chrámových sborech a svým sopránem a mezzosopránem nahrazovali dívčí zpěv, který zde zaznít nesměl. Tito pěvci stáli v 17. století v Itálii u zrodu italské pěvecké školy.