Kariéra a etiketa

Inspirace k úspěšné komunikaci, image, ale také o psaných a nepsaných pravidel společenského vystupování

Chcete být rovnocenným partnerem? Nestavte se do submisivní pozice

Vlivní a mocní lidé vzbuzují u druhých nejen obdiv, respekt, ale také otázky, jak toho docílili. Fakt, že pracují na významných postech, je podle mnohých zásluhou kontaktů, či různých zákulisních intrik. Přinášíme vám několik rad, jak na to bez nekalých praktik. Obklopte se schopnějšími lidmi, než jste sami
Jedním z nepsaných pravidel je, že každý dobrý šéf se snaží obklopit lidmi, kteří mají schopnosti a znalosti, které on sám nemá.

Chcete být upřímní a jednat na rovinu? Zkuste to s taktem

Chtěli byste říct kolegovi nebo šéfovi upřímně, co si myslíte? Zvažte, jestli vám to stojí za to. Pokud jste se rozhodli, že ano, záleží na tom, jak. I neverbální komunikace vás může prozradit. Přinášíme pár tipů taktnosti v praxi.

Základů telefonování, psaní e-mailů je jen několik. Znáte je?

Komunikaci bez telefonu, ale ani mailů a dopisů si v dnešní době neumíme vůbec představit. Přesto, že díky těmto technickým vymoženostem můžeme být mezi sebou ve spojení doslova na „každém kroku“, měli bychom i tady dodržovat určitá pravidla. Pro středoškoláky je jedním z prvních „ pracovních“ kontaktů napsání aplikačního dopisu a životopisu, ve kterém chceme sdělit, nejen svoje údaje o dosaženém vzdělání, ale i důvod, proč se právě zajímáme o tuto pozici a proč jsme oslovili právě tuto firmu. I když na druhou stranu, pokud někdo hledá práci ihned po škole a nehlásí se právě na místo generálního nebo obchodního ředitele,, dá se předpokládat, že nejen, že dopis vč. CV nebude obsáhlý, ale žádostí sám rozešle třeba 30 a na každý inzerát odpovídá třeba 100 adeptů.