Kariéra a etiketa

Inspirace k úspěšné komunikaci, image, ale také o psaných a nepsaných pravidel společenského vystupování
Foto: Pixabay

Naučte se delegovat, nebudete ve stresu a budete mít čas na důležité věci

Vedoucí pracovník by měl umět delegovat práci na své podřízené. Měli by je vést natolik profesionálně a diplomaticky, aby to nebyla šikana, ale spolupráce vybudovaná na důvěře. Zaměstnanci by měli umět naopak převzít zodpovědnost a pravomoc za svěřený úkol. Delegování je o důvěře vůči podřízeným. Zodpovědnost ale opět za splněné úkoly nese šéf. Jak tedy rozhodnout? Zodpovědnost k zadanému úkolu není jednoduchá. Je potřeba pečlivě zvážit, komu daný úkol svěřit.

Tipy, jak se stát vlivným a mocným

Vlivní a mocní lidé vzbuzují u druhých nejen obdiv, respekt, ale také otázky, jak toho docílili. Fakt, že pracují na významných postech, je podle mnohých zásluhou kontaktů, či různých zákulisních intrik. Přinášíme vám několik rad, jak na to bez nekalých praktik. Obklopte se schopnějšími lidmi, než jste sami
Jedním z nepsaných pravidel je, že každý dobrý šéf se snaží obklopit lidmi, kteří mají schopnosti a znalosti, které on sám nemá.

Z řadového zaměstnance dobrým šéfem. Jak se jím stát?

V mnoha firmách nastane čas od času situace, kdy se uvolněné místo vedoucího oddělení nahradí jedním z řadových zaměstnanců. Ve chvíli, kdy se z takového zaměstnance stane šéf, musí si najednou všichni ostatní zvyknout, že časy, kdy si byli všichni rovni, jsou pryč. Zvyknout si je těžké pro obě strany. V případě, že se jedná o všeobecně respektovaného kolegu, jehož kvalifikaci a schopnosti nikdo nezpochybňuje, a v týmu není nikdo další, kdo by také usiloval o vedoucí místo, je vše v pořádku.

Jak můžeme odhadnout druhé lidi? Karel Gott má svůj recept!

Mít odhad na druhé, vědět, jak najít společnou řeč či získat si u druhých respekt je často těžké. Mnozí nás nemají rádi, aniž bychom věděli proč. Jiní se zase bojí naší vnitřní síly. Existuje recept, jak se naladit na druhé lidi? Zeptali jsme se Karla Gotta. Sám zpěvák je známí svojí nekonfliktností. Nepovyšuje se na druhé, vyslechne si názor druhého, netlačí druhé silou do toho, aby ho měli druzí rádi, nevnucuje lidem svoje názory a umí bez pocitu viny, urážek či tlaku sdělit druhým názor svůj.

Základy telefonování, psaní e-mailů

Komunikaci bez telefonu, ale ani mailů a dopisů si v dnešní době neumíme vůbec představit. Přesto, že díky těmto technickým vymoženostem můžeme být mezi sebou ve spojení doslova na „každém kroku“, měli bychom i tady dodržovat určitá pravidla. Pro středoškoláky je jedním z prvních „ pracovních“ kontaktů napsání aplikačního dopisu a životopisu, ve kterém chceme sdělit, nejen svoje údaje o dosaženém vzdělání, ale i důvod, proč se právě zajímáme o tuto pozici a proč jsme oslovili právě tuto firmu. I když na druhou stranu, pokud někdo hledá práci ihned po škole a nehlásí se právě na místo generálního nebo obchodního ředitele,, dá se předpokládat, že nejen, že dopis vč. CV nebude obsáhlý, ale žádostí sám rozešle třeba 30 a na každý inzerát odpovídá třeba 100 adeptů.