Kariéra a etiketa

Inspirace k úspěšné komunikaci, image, ale také o psaných a nepsaných pravidel společenského vystupování
Foto: Pixabay

Jak můžeme odhadnout druhé lidi? Karel Gott má svůj recept!

Mít odhad na druhé, vědět, jak najít společnou řeč či získat si u druhých respekt je často těžké. Mnozí nás nemají rádi, aniž bychom věděli proč. Jiní se zase bojí naší vnitřní síly. Existuje recept, jak se naladit na druhé lidi? Zeptali jsme se Karla Gotta. Sám zpěvák je známí svojí nekonfliktností. Nepovyšuje se na druhé, vyslechne si názor druhého, netlačí druhé silou do toho, aby ho měli druzí rádi, nevnucuje lidem svoje názory a umí bez pocitu viny, urážek či tlaku sdělit druhým názor svůj.

Co vše obnáší profese letušky a jak získat tuto atraktivní profesi?

Předností této práce je přirozená elegance, jemný smysl pro humor, všeobecná znalost světového dění, minimálně jeden světový jazyk, přirozené sebevědomí, flexibilitu, morální etiku, zkušené vystupování.
Kromě luxusního, originálního života naplněné exotickými cestami a poznáváním se zajímavými lidmi, důležitým aspektem této práce je rovněž důsledný training a následně složené zkoušky nouzových a naléhavých plánovaných i neplánovaných přistáních jak v souši tak na vodě, včetně administrace první pomoci, které se u každé společnosti konají každoročně a jejichž zkoušky jsou velmi přísné.

Na pohovor přijďte včas a myslete na první dojem

Jste pozváni na pohovor? Říká se, že nikdy nemáme druhou šanci udělat první dojem. Proto je důležitý. Špatný začátek jej může celý pokazit. Proto přijďte včas. A dbejte na vzbuzení sympatického prvního dojmu. První dojem je v podstatě instinkt, na jehož základě vnímáme druhé. Rozhodující jsou první vteřiny, kterými můžeme ovlivnit celý pohovor.

Zaměstnanci zkouší, co jako nový šéf unesete. Víte jak na to?

Nastoupili jste právě jako nový šéf? Pak počítejte s tím, že vás vaši zaměstnanci budou sledovat a testovat na každém kroku. Čím mladší jste, tím těžší zkouška bude. Podřízení sledují na svém novém vedení nejen oblečení, chování k nim, ale také, jak je pracovitý a jestli dodržuje pracovní dobu. Stát si za svým. Každý z podřízených zkouší na svého šéfa, co si může dovolit a co ne. Snaží se určit nebo posouvat hranice co nejdále. Když ale zjistí, že nadřízený ví o čem mluví, co po nich žádá a sám své splní, začnou zaměstnanci svého nadřízeného uznávat. Získat si respekt je ale často běh na dlouhou trať. Naopak pokud nadřízený vyžaduje věci, které nemají smysl, říká nesmysly, nedokáže se svých zaměstnanců zastat nebo věcně argumentovat, autoritu okamžitě ztrácí.

Základy telefonování, psaní e-mailů

Komunikaci bez telefonu, ale ani mailů a dopisů si v dnešní době neumíme vůbec představit. Přesto, že díky těmto technickým vymoženostem můžeme být mezi sebou ve spojení doslova na „každém kroku“, měli bychom i tady dodržovat určitá pravidla. Pro středoškoláky je jedním z prvních „ pracovních“ kontaktů napsání aplikačního dopisu a životopisu, ve kterém chceme sdělit, nejen svoje údaje o dosaženém vzdělání, ale i důvod, proč se právě zajímáme o tuto pozici a proč jsme oslovili právě tuto firmu. I když na druhou stranu, pokud někdo hledá práci ihned po škole a nehlásí se právě na místo generálního nebo obchodního ředitele,, dá se předpokládat, že nejen, že dopis vč. CV nebude obsáhlý, ale žádostí sám rozešle třeba 30 a na každý inzerát odpovídá třeba 100 adeptů.