Kariéra a etiketa

Inspirace k úspěšné komunikaci, image, ale také o psaných a nepsaných pravidel společenského vystupování

Přidejte k pozdravu úsměv, budou se dít zázraky

Pozdravem začíná náš kontakt nejen s ostatními kolegy. Přesto, že někdy na pracovištích panují různé vztahy, popřát si vzájemně dobrý den by mělo být pro všechny naprostou samozřejmostí. Úsměvem nejen odzbrojíte, ale dodáte především sobě dobrou náladu. JaK je tomu po telefonu?

Jak se stát z řadového zaměstnance dobrým šéfem?

V mnoha firmách nastane čas od času situace, kdy se uvolněné místo vedoucího oddělení nahradí jedním z řadových zaměstnanců. Ve chvíli, kdy se z takového zaměstnance stane šéf, musí si najednou všichni ostatní zvyknout, že časy, kdy si byli všichni rovni, jsou pryč. Zvyknout si je těžké pro obě strany. V případě, že se jedná o všeobecně respektovaného kolegu, jehož kvalifikaci a schopnosti nikdo nezpochybňuje, a v týmu není nikdo další, kdo by také usiloval o vedoucí místo, je vše v pořádku.

Věty, které nechtějí od nás truchlící slyšet

Ztráta blízkého člověka je velmi bolestná. V tuto chvíli je obtížné jakkoli pomoci, mluvit, ale i poslouchat slova, která by měla utěšit. Pokud chceme truchlícímu člověku pomoci, měli bychom se některých vět, frází raději vyvarovat.

Nemůžete se domluvit? Zkuste přizvat mediátora

Jsou situace, kdy se dvě strany mezi sebou nemůžou domluvit a najít potřebnou shodu. Proto někdy žádáme třetí stranu, aby se stala prostředníkem a pomohla nám najít kompromisní řešení. A to nejen v osobním životě, ale také na pracovišti a v obchodních vztazích.