8 příznaků, jak poznáte, že si vás zaměstnavatel neváží

Foto: Pixabay
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Alena Hájková
Alena Hájková

Redaktorka

Kvalitní šéf a loajální zaměstnanci. Představa, která nám zpříjemní naše zaměstnání i život. Nejen tím, jak se k vám nadřízený chová dává najevo, do jaké míry si váží svých podřízených. Jaké jsou nejviditelnější prohřešky?

Vycházet s lidmi, umět správně kritizovat, korigovat své emoce, trpělivě vysvětlovat, ale i motivovat. To by mě umět každý šéf. Na druhou stranu najit kvalitního a loajálního zaměstnance není jednoduché. To vše vyžaduje určité znalosti, vlastnosti, ale i čas. Vzájemně si někdy nestačíme ani vybudovat vztahy, protože se ve firmě ani neohřejeme. Stane se nám tak , že si vzájemně se šéfem nerozumíme, nepadli jsme si do oka. Už při prvním pohovoru s vedením firmy nebo nástupu do zaměstnání bychom neměli opomíjet důležité signály, které můžou být pro budoucí vztah komplikací.

Jak poznáte, že si vás šéf neváží?

1. Šéf s vámi mluví z patra, tyká vám

2. Nikdy vám dopředu neřeknou, co budete v nejbližší době dělat

3. Při pracovním rozhovoru při nástupu do práce vám zatají důležité informace, které zjistíte až v průběhu

4. Pokud dostanete auto k výkonu svého povolání, předají vám ho špinavé, s odérem kouře

5. Protože mají najaté externí firmy, bez udání důvodů s vámi přestanou komunikovat. Nezvednou telefon, nereagují na sms a zprávy.

6. Pracovní doba se nedodržuje, přesčas je samozřejmostí. Pokud ne, můžete přijít o práci

7. Nechválí, nemotivují ani slovně ani finančně

8. Nerozloučí se s vámi osobně, pokud ano, ne vždy to dokáže s nadhledem a na úrovni

Určitě se najde mnoho dalších příkladů, jak dávají zaměstnavatelé najevo svoji povýšenost a moc. Říká se, slušné jednání, pochopení, tolerance je více, než finanční jednorázová odměna. Pokud je pro vás takové jednání nepřijatelné, zkuste se poohlédnout po jiné práci. Než se do toho pustíte, zapřemýšlejte, zda jste také někde neudělili chybu.

Pokud najdete práci, kde převažují klady, zůstaňte tam. Časem se hrany obrousí. Nakonec v každém zaměstnání najdeme něco, nebo někoho, kdo nám ji znepříjemňuje. To nás může posílit, naučit se jednat s lidmi i v krizových situacích. Jen to nesmí být na úkor naší psychiky, sebeúcty, ale i finanční odměny.

Autor: Alena Hájková