Redaktorka
Pracovní trh si žádá nejen vzdělané a úspěšné, ale také atraktivní lidi, kteří jsou ochotní na sobě pracovat a mají touhu být výjimeční. Stejně tak to od nich na určitých pozicích požadují jejich zaměstnavatelé. Chcete zvýšit svoji hodnotu na pracovním trhu? Průběžná práce na sobě, sebevzdělávání je důležitou motivací pro (sebe)zdokonalování stejně jako vnitřně nastaví člověka na společnost, ve které se chce úspěšně a s lehkostí pohybovat.
Naše povaha je našim osudem, řekl již Cicero. Proto bychom měli dobře znát své vlastnosti, schopnosti, které nás dovedou k práci, která nás bude bavit, zajímat a bude mi z výsledků mít radost.
K jasně stanovenému cíli nás vede motivace. Velkým darem je EQ, SQ, intuice, dobrý odhad, empatie, talent, umění jednat a vyjednávat s lidmi. I člověk, který začíná „z ničeho“, může v rozvoji firmy dosáhnout velkého úspěchu, je-li ctižádostivý, houževnatý má odborné znalosti a přesně ví, co chce. Ve světě obchodu se rozhodně neobejdeme bez znalosti cizích jazyků.
Základem je kvalitní odborné vzdělání. To je možné doplnit o další vzdělávací kurzy nebo pracovní stáže v zahraničí. K tomu neodmyslitelně patří znalost alespoň jednoho světového jazyka. Pobytem v cizině si rozšíříme znalosti, setkáme se s jinými kulturami, zvyky, mentalitou, nebo se potkáme s lidmi, kteří můžou v budoucnu sedět na zajímavých pozicích a mohou přispět i k našemu vlastnímu úspěchu. Vzdělání v kombinaci se zdravým selským rozumem je nejlepší devizou.
Prestiž si manažer získá nejen penězi, postavením, atraktivními partnery, ale také tím, co doposud vybudoval a jaké úspěchy má za sebou. Nutné je také umět stát si za svými názory a dodržet slib. Důležité je umět si jít za svým cílem, prosadit nepříjemné věci, stát si za svým slovem a nezklamat lidi, kteří v nás mají důvěru. Kariéra je také velkým obětováním času, soukromí, osobních zálib a času na přátele, koníčky.
Velkým darem je umění jednat s lidmi, dobře zorganizovat čas sobě i druhým. Nutností a profesionalitou je přehled, co se děje na trhu, všímat si konkurence, umět flexibilně jednat, reagovat a nepodléhat klamným informacím a zbytečným emocím.
Image manažera je důležitá nejen v osobním, ale také firemním životě. Je otázkou postavení, moci, sebeúcty. Ve vyšším postavení k ní patří také kvalitní oblečení, dobré bydlení, značková auta a sporty. Zajímá vás víc? Podívejte se na kouzlouspechu.cz Důležité také je, aby člověk, který chce dosáhnout úspěchu, byl silnou osobností, měl charizma, věděl, co chce od sebe a co dokáže očekávat od druhých.
Každé podnikání je spojené s rizikem. Čím větší závazky, finanční obraty, tím větší rizika. Jedním z nich je například selhání kolegů, spolupracovníků. Druhým rizikem je konkurence firem podnikajících bez patřičné etiky, se kterou se potýkají manažeři a majitelé firem neustále. Také chuť a nutnost riskovat vyžaduje, aby se člověk dokázal vyklonit ze svých “jistot”. Ty jsou ale vždy relativní. Je potřeba se jich vzdát v okamžiku, kdy je nutné něčeho dosáhnout. Ke krizi a riziku patří i prohra, která je stejnou součástí hry jako výhra, podstatné ovšem je, aby si člověk mohl říci, že to zkusil a hrál.
Mnoho lidí má strach začít budovat svoji kariéru, právě proto, aby nezkrachovali, z obavy, že nebudou úspěšní nebo se nebudou umět prosadit na trhu. Strach je zárukou určité zodpovědnosti, racionálního zvažování vlastních možností a poměřování rizik. Určitý vnitřní neklid je zase motorem racionálního myšlení, je zárukou přežití.
V podnikání je důležité i to, aby člověk našel podobně naladěné lidi a spojil se s nimi; nikdo nemá tolik talentu, aby mohl sám ve všem excelovat.
Copyright 2012-2024. VIPosobnosti.cz.
Autorská práva: Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či další zpřístupňování článků, podcastů, videí a fotografií bez písemného souhlasu vydavatele, vč. sociálních sítí je zakázáno.