Redaktorka
Nejžhavější společenské debaty se odvíjí většinou na téma volby a peníze. Důležité jsou ale jiné faktory, které signalizují, co pro nás znamenají. Při volebních debatách může být například nečitelnost, nevhodný outfit na škodu.
„Ve vyspělé společnosti jsou volby a peníze tabu,“ říkal Karel Gott. Mluvit nahlas, veřejně o tom, kdo koho volí, jaký má příjem nepřináší v soukromých debatách většinou nic dobrého. Záleží na toleranci druhých. „Proč odkrývat karty, být zranitelný, terčem posměchu a různých vtipů, které nás rozčílí nebo rozlítostní?“ říká Alka Hájková, poradkyně v oblasti osobného a profesního růstu. Dnes je různých názorů a soudů především na sociálních sítí nepřeberné množstí stejně, jako neúprosných reakcí. „Jsou to velmi citlivá témama, která lidi rozdělují. Kvůli nim se rozhádají rodiny, lidé v práci, končí i kamarádství.“ Proto je zapotřebí mluvit, reagovat empaticky s taktem. Každý má na věc jiný úhel pohledu, proto je potřeba ho oboustranně respektovat.
Den voleb býval ve společnosti svátkem. Lidé, voliči se pěkně oblékli, čímž dali najevo významnost tohoto dne. Pánové vykračovali s hůlkou po boku svých drahých poloviček. Svým postojem dodávali volbám na vážnosti. Byl to pro ně den, který měl státnický význam. K etiketě patří i vybrané způsoby chování, mluva, empatie, sociální a emoční inteligence. I podle toho se i u kandidátů pozná jejich vyzrálost, zkušenosti, podle kterých můžou být voleni.
Také samotní kandidáti dbali na elegantní oblečení. „Ne každému se to povedlo. Například paní Nerudová by potřeboval astylistu, a to i na vlasy a make-up. Důležitý je i tón hlasu. Nesmí být arogantní, ale ani mdlý“, pokračuje Hájková. „Například generál Pavel byl téměř bez mimiky, emocí. Působil sevřeně, nečitelně, což není pro jeho voliče dobré“. Slova nejsou všechno. Důležité je také fluidum, charisma, které ze sebe kandidáti vyzařují. Většinou se nakonec rozhodujeme podle pocitů a emocí.
Copyright 2012-2024. VIPosobnosti.cz.
Autorská práva: Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či další zpřístupňování článků, podcastů, videí a fotografií bez písemného souhlasu vydavatele, vč. sociálních sítí je zakázáno.