Motivační dopis. Pokud chcete zaujmout buďte originální

Jana Černá

Foto: Pixabay
Facebook
Twitter
WhatsApp
Picture of Alena Hájková
Alena Hájková

Redaktorka

Vítáme vás u našeho průvodce základními pravidly profesního růstu. Dnes na téma: Motivační dopis. Ten bývá často součástí našeho životopisu. Je naší první vizitkou, výpovědí o nás. Způsob, jak o sobě a o firmě, do které se hlásíme o nás vypovídá víc, než si myslíme. Proč se na nic neptat a psát o sobě méně než o firmě?

Pokud se ucházíte o pozici, na kterou se hlásí velký počet zájemců, váš motivační dopis by měl být takový, aby během prvních vět zaujal. Proto se nedoporučuje dlouhý text vyplněný nic neříkajícími slovy.
Z vašeho textu musí být jasné, že svůj zájem myslíte vážně. Víte, co chcete, co očekáváte a o firmě máte rámcový přehled. Sebeprezentace je velmi důležitá, nesmí být ale přehnaná. Věty typu: ‚V minulém zaměstnání jsme byl oblíbený a nejlepší a pod,‘ nahrávají personalistovi na otázku: ‚A proč jste tedy odešel a hlásíte se k nám?‘ Znalost vlastní hodnoty vám pomůže i při osobním setkání ve chvíli, kdy dojde na otázku výše platu.

„V dopise, se především věnujte potencionálnímu zaměstnavateli. Tedy proč vás firma zaujala, proč je podle vás správné, abyste do ní nastoupil uveďte, její přednosti, v čem byste ji mohli být přínosem, jaké máte představy, vize v pozici, do které se hlásíte. O vás vypovídá především životopis, který by měl být jasný, věcný a stručný. Důležité je uvést, že dokážete být zodpověný, loajální, rádi se budete učit novým věcem. Je vhodné působit iniciativně, ne však příliš. Informujte, od kdy můžete nastoupit, zda na plný nebo zkrácený úvazek.

Text by měl obsahovat max. na jednu stranu A4, tedy 3-4 odstavce. Text by měl být jasně přizpůsoben firmě a pozici, na kterou se hlásíte. Nezapomeňte na oslovení, komu je váš dopis určen. Nejprve uveďte na jakou pozici reagujete a z jakého důvodu. V krátkosti napište, čím byste firmu dokázali obohatit, tedy své znalosti, zkušenosti vize. V dopise se na nic neptejte. Nakonec požádejte o osobní setkání a připiště váš podpis a kontakt na vás. Chcete-li být originální i osobní, podepište se perem,“ říká poradkyně v oblasti rozvoje osobnosti, Alena Hájková.

Buďte originální, neopisujte od známých ani z internetu. Vsaďte na svoje znalosti, schopnosti, zkušenosti i charisma. Nevymýšlejte si. Pokud budete pozvání na osobní pohovor, personalista rozpor mezi psanou verzí a osobním setkáním pozná.

0