Proč není kultura chování jen o společenském vystupování?

Autor: Jan Čížek

Foto: Pixabay
Facebook
Twitter
WhatsApp
Picture of Alena Hájková
Alena Hájková

Redaktorka

Společenské vystupování by mělo jít ruku v ruce s osobní i profesní image, ale také prostředím, ve které se denodenně pohybujeme. Ovlivňje nás víc, než bychom to mnohdy tušili. Proč nám chybí klid?

Ke kultuře chování patří i kultura prostředí. Formuje naše poctity, vnímání světa i sebe. Většinou se prezentujeme předměty a chováním. Důležitý je také náš vnitřní život, svět.

Naše soukromí, ale i kancelář bývá často před zraky druhých zavřená. Co se skrývá uvnitř, víme jenom my. „Prostředí, ve kterém se denodenně pohybujeme ovlivňuje především naši psychiku, a tím i výkonnost,“ vysvětluje Alena Hájková, poradkyně pro osobní a profesní růst. „Neuspořádané věci, uvadlé květiny, špinavá okna, prach na nábytku, to vše přináší negativní energie. Neupravené prostředí, ve kterém celý den pracujeme nás unavuje a necítíme se v něm komfortně,“ dodává Hájková. Právě tady vymýšlíme nové nápady, přemýšlíme nad pracovními úkoly, které nás stojí zbytečně příliš sil i času. Chaoticky rozestavěný nábytek, doplňky působí stejně jako my. Neuspořádaně.

Naše prostředí nemusí být reprezentativní, luxusní ani okázalé. Důležité je, aby bylo útulné a vzdušné. Mělo by nám připomínat něco, co je nám příjemné. Proto si místnost můžeme zkrášlit doplňky z cest, fotografiemi hor, moře, rodiny. Pokud máme nějaké koníčky, i těmi se můžeme prezentovat v různých podobách.Také květiny jsou součástí přírody. Z prostředí, kde se necítíme komfortně utíkáme pryč. Chybí nám klid, pocit zázemí, klidu, který je nedílnou součástí našeho osobního i profesního růstu,“ dodává Alena Hájková.

Důležité je i umění organizace vlastního času, stanovení priorit, které je nedílnou součástí našeho úspěchu. Pokud se nám podaří si své prostředí uspořádat tak, abychom se v něm cítili dobře, pak nám už jen stačí udržovat si v něm pořádek. Aby se nám interiér neokoukal, čas od času v něm můžeme vyměnit pár drobností. Mějme na paměti, že i kultura prostředí je naše vizitka. A ta by měla být jasně čitelná.

0