Novoročenky. Na ty vtipné se nezapomíná

Alena Hájková

Foto: Pixabay
Facebook
Twitter
WhatsApp
Picture of Alena Hájková
Alena Hájková

Redaktorka

Zatímco Vánoce jsou komornější, přikládáme jim větší vážnost, Silvestr je již plný zábavy, přání,  předsevzetí, co vše v novém roce zvládneme a co nás čeká. Některá přání píšeme najednou k Vánocům i k novému roku, jiná oddělujeme. Také přání do Nového roku by mělo být zajímavé, osobní. Pokud zvolíte takové, které je podobné všem ostatním, pravděpodobně rychle skončí v koši.

„Péefko“ z tvrdého kartonu ve tvaru rybí kosti nebo papírové kukátko, v němž vidíte zasněženou krajinu. Novoročenky bývají originální i vtipné. Ale i neosobní, strohé, chladné či přímo nevkusné a přezdobené. Co prozradí na svého odesilatele? Novoročenka, kterou zasíláme svým obchodním partnerům a klientům, prozradí nejen náš vkus, ale i to, jak si vážíme jejího adresáta. Každý z nás vnímá přání individuálně, nicméně pravidla pro ideální novoročenku existují

 

Mezi nepovedené novoročenky lze zařadit ty příliš barevné. Nebo také ty, které obsahují dlouhý, rozvláčný text či z grafického hlediska několik druhů písma. „Péefko“ by nemělo působit jako reklama na zboží, s nímž obchodujete. Mile překvapí novoročenky osobně podepsané – nejen vedením firmy, ale pokud je to možné, i ostatními zaměstnanci.

Text by měl být jasný a výstižný. Nápaditý, humorný. Může být osobní, ale rozhodně se vyvarujte jakýchkoli důvěrností a různých nevhodných poznámek nebo nudných říkanek a dlouhých básniček. Nepodléhejte infantilitě či přeslazeným průpovídkám – působí neprofesionálně. Celkový dojem by měl být vkusný, elegantní, protože jsou poděkováním za dosavadní spolupráci, ale i přáním pro udržení dobrých vztahů do budoucna.

 

Firmy vyrábějící přání k novému roku nabízejí bohatý sortiment -od jednoduchých kartiček s plastickým vzorem a tiskem až po otevírací hrací novoročenky s ražbou a melodií. Poslat PF je možné i e-mailem, a to i kreslené či animované. Chcete-li být původní, zašlete CD s vánoční hudbou a originální kresbou.

V každém případě je důležité zvolit správnou grafiku podle zaměření firmy. To, jaký zvolíte text a konečnou úpravu, vypovídá nejen o vašem vztahu k příjemci, ale je to i vaše vizitka, prezentace firmy.

 

0