Místní výroba, poctivé řemeslo. Na letišti se vrací k tradicím

Michal Procházka

Future is Local | Foto: Letiště Praha
Facebook
Twitter
WhatsApp
Alena Hájková
Alena Hájková

Redaktorka

Jedinečný koncept Future is Local se otevřel na letišti v Praze. Atmosféru unikátního designové prostoru, ve kterém se přírodní dřevo snoubí s recyklovanými materiály umocnily živé rostliny, které jinde v prostorách letiště neuvidíte. Tento zajímavý obchod můžete navštívit na Terminálu 2.

V novém obchodě s nádechem budoucnosti najdete téměř třiceti českých a slovenských značek. Veškeré nabízené lokální zboží se vyrábí z kvalitního materiálu, udržitelným způsobem a s ohledem na životní prostředí. Těmto aspektům odpovídá také samotný koncept a konstrukce obchodu. „Jsme rádi, že jsme společně s Lagardère Travel Retail Česká republika otevřeli čistě lokální obchod, který je na letišti první svého druhu a jehož koncept je ojedinělý i v globálním měřítku. Téma udržitelnosti nám není dlouhodobě cizí, a proto nám tento koncept zapadá i do strategie celé společnosti. Další rozšíření služeb na letišti v podobném duchu má naši podporu,“ říká Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.

Future is Local | Foto: Letiště Praha

Obchod Future si Local zastupuje nejen zavedené firmy s dlouholetou tradicí, ale také začínající drobné výrobce a zahrnuje i produkty z chráněné dílny. Cestující zde mohou vybírat módu, přírodní kosmetiku či dárkové předměty. „Myšlenka, na níž jsme celý koncept vystavěli, je jasná: budoucnost je v lokálních zdrojích, tedy ve zboží, službách, materiálu a hlavně lidech. Ve Future is Local věříme v místní výrobu a v poctivé řemeslo, naše dědictví a tradici. Podle toho si také vybíráme naše dodavatele. Žádná značka není anonymní, právě naopak. Obchod je určený všem, kteří chtějí vědět více a záleží jim na tom, kde, co a jak nakupují a koho tím podpoří. Transparentnost a informovanost jsou neoddělitelnou součástí udržitelnosti. Již z prvních reakcí zákazníků vidíme, jak pozitivně se k prodejně staví. Proto už nyní přemýšlíme nad dalším rozšířením našich aktivit v podobném duchu,“ říká Richard Procházka, CEO společnosti Lagardère Travel Retail Česká republika.

 

Design interiéru byl vytvořen s ohledem na minimalizaci dopadů na životní prostředí. Veškeré vybavení vyrobila místní firma z udržitelných, recyklovaných a repasovaných materiálů, mezi nimiž jsou recyklované dřevo a vinylové podlahy z PET lahví. Při vytváření obchodu bylo myšleno také na recyklaci použitých materiálů do budoucna. S příběhem všech lokálních značek se mohou cestující seznámit pomocí QR kódu umístěného u polic, věšáků a vitrín jednotlivých dodavatelů.

0