Vhodné oblečení a sebeprezentace určuje naší cenu

Autor: Jana Černá

Jakub Hájek | Foto: Marylin
Facebook
Twitter
WhatsApp
Alena Hájková
Alena Hájková

Redaktorka

Přidat na Seznam.cz

Naše celková upravenost, kvalita materiálu našeho oblečení, doplňky, šperky, parfém, ale také boty. To vše vypovídá mnohé o naší image, společenském postavení, o tom, co chceme ostatním o sobě sdělit. Je nedílnou součástí naší vizitky.

Někteří lidé se rádi oblékají luxusně, potrpí si na různé světové značky, a to z několika důvodů. Kvůli sobě, protože jim tento styl oblékání ale i osobní prezentace takto vyhovuje, kvůli ostatním, aby okamžitě dali najevo, kým jsou a do jaké společenské vrstvy je má okolí zařadit nebo z důvodu své profese. Ti, kteří chodí dobře upraveni, hezky oblečení a mají příjemné vystupování, jsou ve společnosti nápadnější a mají větší šanci na úspěch, než ti, kteří na svůj zevnějšek a chování zanedbávají.

Šaty dělají člověka

Je mnoho lidí, kteří vypadají dobře i když si na sebe vezmou “pytel”, pak zase mnoho těch, kteří i kdyby si oblékli to nejluxusnější, nikdy jim toto oblečení nepadne úplně a působí disproporčně. Proč? Protože v tom, co máme na sobě, se musíme cítit dobře, oblečení nám musí tzv. padnout. A to nejen k naší postavě, ale i k našemu temperamentu, profesi a společenské úrovni, kterou bychom si rádi udrželi nebo kam bychom se rádi zařadili. Ne nadarmo se říká, že šaty dělají člověka. V neposlední řadě se oblékáme také podle toho, jakou profesi vykonáváme. Zde platí pravidlo, že čím výše jsme profesně postaveni, tím kvalitnější oblečení bychom měli nosit. Protože se předpokládá, že ve vyšších funkcích chodíme také na různé společenské akce, měli bychom mít v našem šatníku i několik večerních toalet, obleků, bot, kabelek, ale také spodního prádla a různých doplňků.

Luxusní obchod je symbolem bohatých lidí

Tomu by měl být přizpůsobený i náš nákup. Chceme-li luxus a kvalitu, nejvhodnější je najít značkový obchod, boutique, kde nám nejen poradí, ale obléknou nás od hlavy k patě. Výhodou je, že si zde můžeme vyzkoušet a sladit všechny obleky, košile , kalhoty, šaty, kostýmy, halenky, svrchníky, kabáty, ale také pásky, boty, kravaty, manžetové knoflíčky, vybrat vhodné ponožky či punčocháče. Také je možné zde postupně svůj šatník doplňovat. Pokud jsme již oblečeni, měli bychom přikoupit padnoucí brýle, šperky, hodinky, parfémy, deštníky… K dobré image patří také luxusní psací potřeby, diáře, kožená pouzdra na papíry nebo na vizitky. V těchto obchodech se jednotlivé kusy oblečení, doplňků, pohybují v řádu několika desítek tisíc korun, protože kupujeme nejen značku, ale také kvalitu. Ke kvalitnímu oblečení patří i pravidelná návštěva značkového kosmetického salonu, kadeřnictví nebo pravidelná návštěva fitness. Být v dobré fyzické kondici je součástí dobré image a kvalitního životního stylu. Dbát bychom měli i na celkovou osobní hygienu. Není nic trapnějšího než propocená košile nebo nepříjemný pach z úst dobře oblečeného a upraveného managera.

Jak vše sladit v jeden celek

Legračně a nevkusně vypadá, pokud nakoupíme značkové oblečení, které doplníme například obuví nebo brýlemi od stánkařů. Také je častým zlozvykem ke kvalitnímu oblečení nevhodné nalíčení, upravenost vlasů, obočí a rukou. V ten moment působíme celkově lacině a nedůvěryhodně.

Ležérní elegance

Pro lidi na vysokých postech nejen v bance je naprostou samozřejmostí elegantní celková upravenost, střízlivý střih a styl oblékání. Odlišnější, ale i nápadnější oblečení dovolují umělecké profese. Malíř, fotograf, spisovatel si může dovolit ležérnější způsob oblečení, přesto bývají tito lidé také velmi kvalitně a dobře oblečeni. Pro všechny, kteří se rádi oblékají luxusně, draze a nápadně ale platí základní pravidlo, že méně je více. Zajímavou image může být i ležérní elegance. Ta by měla být v souladu s naší osobností, profesí i povahou.

Naše prezentace je naší cenou i vizitkou

Lidé nás na první pohled ohodnotí právě podle toho, jak se prezentujeme nejen svým oblečením, ale také společenským vystupováním. Prestižní zaměstnání a vyšší plat musí být v souladu nejen s naším vzděláním, zkušenosti, ale také outfitem. Naše cena se odvíjí od naší sebeprezentace, která je také naší nezanedbatelnou vizitkou. Ne nadarmo se říká, že jak si vážím sám sebe, vážím si ostatních.

0